Om oss

Hej alla ni som hittat min hemsida. Tro det eller ej så är ”oss” i detta fall faktiskt ett jag. Jag heter Pauline Füleki och studerar sista året på samhällsprogrammet med inriktning journalistik och media på Lerums Gymnasium. Denna hemsidan är en del av mitt gymnasiearbete om Expressen och Dagens Nyheter rapportering kring Palmemordet . Jag blev intresserad av mordet under mitt första år på skolan efter att ha skrivit en uppsatts kring mordet i en samhällsvetenskapskurs. Mitt intresse kring händelsen samt den långdragna utredningen såde ett frö som nu blivit mitt gymnasiearbete och denna hemsidan.

Jag på mordplatsen, Sveavägen i Stockholm